streda 5. novembra 2014

Môj typický "fotodeň" :)

Zaujíma vás, ako prebieha fotenie začínajúcej fotografky bez kufra plného techniky? :) Mnohí ste mi písali, aby som o tom spravila video. Fotiť, poprípade držať si odrazku, a k tomu ešte natáčať ako to celé prebieha je trochu náročné, a tak som sa rozhodla, že vám o tom aspoň napíšem :)


Fotenie vediem v priateľskej atmosfére. S mojou skvelou kamkou Kajou sa na mne smejeme, že som majster v tliachaní. Kedysi som bola dosť hanblivá, ale za ten čas čo fotím, som sa v zoznamovaní vypracovala a už to viem maskovať za tliachanie :) Ikeď niekedy je to na škodu, pretože hovorím samé hlúposti. Ako aj teraz napríklad :) takže k veci...

Kamoška Kaja, jedna z mojich hlavných trpiteliek :))


Dievčatá, ktoré ma zaujmú, oslovujem buď na Facebooku, alebo rovno na ulici. Dohodneme sa na termíne, väčšinou je to deň - dva vopred a potom dotyčná príde ku mne domov, alebo na miesto, ktoré sme si predom určili.


Čo sa týka mojej predstavy, a celého tvoriaceho procesu, ktorý sa deje v mojej hlave, tak vám poviem, že častokrát vôbec neviem, čo budem fotiť. Väčšinou teda mám aspoň takú malú predstavu, ktorej sa snažím držať, ale všetko dopadne nakoniec úplne inak, a v 8 z 10 prípadov to dopadne lepšie, ako som čakala. Teda aspoň pre mňa a moje vlastné potešenie :)


Na "fotovýlety" chodím pešo, alebo autobusom. Preto ma môžete hocikedy stretnúť nabalenú ako eskimáka, s dvomi taškami plnými šiat a rekvizít, a foťákom zaveseným na ramene. Čo sa techniky týka, beriem len foťák s jedným portrétnym a jedným širokoúhlym objektívom. Kedže väčšinou fotím portréty, snažím sa využívať ten portrétny (Canon 85mm). Občas si zoberiem aj odrazku, ale nie vždy ju použijem. A statív využijem tak dvakrát do roka :) (teda ak nefotím autoportrét).

Tu som bola síce "modelkou", ale keď fotím ja, tak vyzerám takmer rovnako :)
(foto: Martin Zvonár Photography)

Ak sa pošťastí, mám aj asistentku za vínko :) Ale to ozaj málokedy :(


Napíšem vám o tom, ako som v septembri fotila Nishu.



Nishu som spoznala pri fotení jednej triedy na oznamká. Hneď som si od nej vypýtala kontakt a čoskoro som jej napísala. Z Bijou Brigitte som mala požičané šperky a chcela som ju nafotiť na taký "aztécky štýl" pri zapadajúcom, spalujúcom slnku. Fotili sme v Sade Janka Kráľa, pretože som mala k dispozícií park, a teda stromy, rôzne kríky a kvety, a Dunaj - vodu a v pozadí mesto.

(Sad Janka Kráľa, aby aj neBratislavčania mali predstavu o mieste fotenia :) zdroj: internet


Moja predstava sa však po pár minútach rozplynula, pretože slnko zapadlo v priebehu desiatich minút. Trochu ma chytila panika, pretože som nevedela, čo budem teraz robiť, keď moj plán, moj jediný uchýtný bod zlyhal.

Prvé fotky neboli zďaleka také, aké som si predstavovala. Boli to také klasické, nezaujimavé portréty.





Nakoniec, ani neviem ako, som dostala nápad, ktorý ma zachránil. Asi nadomnou neustále bdie moj Anjel Strážny, respektíve múza, ktorá ma takto vždy zachráni a otvorí mi oči :) Týmto jej ďakujem a posielam veľké objatie! :)

Aby som fotku spravila zaujimavejšou, tak som Nishe zalakovala vlasy do stromu, akoby to vyzeralo, že k nemu patrí. A hneď to nabralo iný rozmer. A hneď som mala iskru v očiach :)


Keď mám "modelku" v póze, ktorá sa mi páči, tak si ju nafotím aj 50x z rôznych uhlov a vzdialeností. A potom jej ešte vymyslím ďaľšiu pózu a spravím to isté. A niekedy sa zas vrátime k tej prvej. Ale naozaj sa už snažím nepreháňať to a nevycvakať úzávierku do posledného výdychu :)




Samozrejme, Photoshop je neoddeliteľnou súčaťou mojej tvorby. Hrala som sa v ňom skôr, ako som začala fotiť. A baví ma minimálne tak, ako samotné fotenie :)

PRED úpravou


PO úprave



Ďakujem Nishe za skvelú spoluprácu (a pralinky) :)) !


8 komentárov:

  1. viac sa mi paci foto pred ako po uprave, ale to je len moj nazor :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. aj mne sa viac páči pred úpravou :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. pred upravou uuuplne ze ovela lepsia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Fotka po úprave pôsobí tak "mrazivejšie" a to sa mi páči viac ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ale čo steee :D to ozaj? Ale hlavne, že sa páči :) to som rada :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. taktiez skor ta pred upravou...

      kedze si dorobila "slnecne luce" dopadajuce zhora.. tak nesedi tmava plet v tvari (dekolt je neprimerane svetly), toto doladit a ta po uprave bude super :)

      Odstrániť
  6. na kazdej fotke, ktoru som mal moznost vidiet, mas slnecnu clonu naopak... je v tom nejaky zamer? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie, nie je to žiaden vylepšovák :D zámer je taký, že ak ju raz budem potrebovať, tak si ju nasadím správne. Dovtedy však musí byť naopak, aby sa mi zmestila do brašne :)

      Odstrániť