utorok 29. júla 2014

Ako fotím autoportréty? (VIDEO)



Už asi každý počul slovo "selfie", no nie je to fenomén len dnešnej doby. "Selfie", a teda autoportréty, vznikali už v stredoveku. Vtedy ešte samozrejme neboli vyhotovené fotoaparátom, ale štetcom na maliarskom plátne :)


V tomto článku sa dozviete, ako vznikajú tie moje autoportréty. Nájdete tam aj krátke "dokumentárne" video z miesta diania :)





Najprv trochu "histórie", video nájdete na konci článku.

Prečo fotím autoportréty?

Keď som mala 12 rokov, začala som chodiť na Pokec (:D). Prekvapilo ma, že všetci mali na vlas identické profilovky. Väčšina z nich bola fotená zhora. Vôbec som tomu nerozumela, pretože na nich nevyzerali dobre. Mali zvráskavené čelo z toho, ako sa pozerali hore, a úplne im to zdeformovalo inak peknú tvár.


Takto vyzeral jeden z mojich prvých autoportrétov
Rok: 2007


 Fotila som na nejaký malý kompakt od BENQ, ktorý som dostala na Vianoce. 


Mama ma odmalička učila, že odlišnosť je dar. Keď som v omaľovávanke vyfarbila vlasy na modro, učiteľka v škôlke ma pokarhala, no mama ma pochválila. Neznesiem kráčať v jednom prúde, a radšej si hľadám iné cesty. Tak to bolo aj s profilovkami. Nechcela som vyzerať ako ostatní. Chcela som spraviť niečo iné.

Tak veľmi ma bavilo vymýšľať stále nové veci, že som si profilovky menila v jednom kuse.

Rok: 2008/2009



Rok 2010 bol prelomový, pretože sme doma mali prvú zrkadlovku. Canon eos 350D. Jediné čo som poznala bolo ISO (dnes poznám ISO a clonu).

Doma som si spravila provizórny ateliér. Vyzeralo to asi tak, že som odsunula sedačku, dala dole obrazy, nasvietila na seba stolné lampy, foťák dala na statív, kedže som nemala ovládač na samospúšť, tak som na miesto pózovania dala metlu, na ktorú som zaostrila, stlačila spúšť, bežala na miesto pózovania, zaujala miesto metly, rýchlo vymyslela nejakú pózu, cvak, pozrela sa ako fotka dopadla, dopadla zle tak som to celé zopakovala. A tak som fotila asi dve hodiny. Potom som všetko zas upratala.

(← jedna z fotiek, ktorú som robila týmto štýlom)



Neskôr som zistila, že prirodzené svetlo je lepšie ako umelé stolné lampy. A tak som svoj "ateliér" sústredila k oknu. Oproti oknu som dala stôl, na neho kreslo, na kreslo deku (á la plátno), na parapet foťák, oprela metlu o kreslo, zaostrila, zaujala nejakú krkolomnú pózu v "poločupe", cvak , skontrolovala fotku, atď... Tento spôsob robím doteraz, ale s tým rozdielom, že už mám ovládač na samospúšť :)
Rok: 2010

                                 



O rok neskôr som si uvedomila, že ma fotenie skutočne baví a chcela by som skúsiť fotiť aj druhých ľudí. Od vtedy som sa foteniu začala venovať naplno. Autoportréty fotím už menej, no stále som ich neopustila :)

Rok: 2011



Rok: 2012



Rok: 2013





Prítomnosť


Ako plynie čas, autoportréty fotím stále menej. Začínam mať vyššie nároky na samú seba, než som mala pred rokmi. Už ma nejaká fotka len tak nepoteší. Ale o tom sa dozviete vo videu, ktoré som natočila z jedného môjho fotenia v zime 2013 :)






BACKSTAGE FOTKY
Z FOTENIA AUTOPORTRÉTOV




Nastavovanie svetla a ostrosti na rekvizite




7 komentárov:

  1. svetle vlasy ti isli viac podla mna ale stale si krasna :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to si jeden z dvoch ľudí, ktorí to tvrdia :D rada experimentujem, len škoda mojej alergie na peroxid. Ale v zime by som chcela zas niečo vymysleť s tou svetlou farbou :) A ďakujem :)

      Odstrániť
  2. a este ako robis to farebne na fotkach napr. ako je na tejto

    https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/1973326_728113890543305_478411256_o.jpg

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hmlu robím rozmazaním bielej farby a tie farebné farby robím saturáciou farebných efektov :))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Máš veľmi krásne fotky. Sú zaujímavé, štýlové a každá je svojim spôsobom iná. Si veľmi pekné a hlavne šikovné dievča. Sledujem ťa aj na Instagrame, a veľmi pekné fotky robíš aj Ivanke.Kukni aj ty mna ak chceš : alexisskiss
    Nech sa to stále tak baví. Pekný dník želám :-)

    OdpovedaťOdstrániť